Sunday 6 April 2008

"Searching for the light..."...."Za světlem..." Thur-Sun, April 3-6, 2008


Thursday..because I had my friends coming over from the Czech Republic I had the rest of the week off...I spent the day mostly relaxing, shopping and waiting for them to come...Honza and Lukas arrived at 05:30 p.m. ...it was wonderful to see them after such a long time...they brought me lots of things I missed from home...we had a light dinner together...I prepared "smorrebrod" for them...and then we went on a walk around Haderslev...they liked the town very much but were surprised how many dog shits can you see in the streets...and I think it is a pity too...it derogates the beauty a bit when you have to look under your feet all the time...before going to bed we decided what we will do the following two days...trip to Arhus and Odense...and we watched the movie "The Stepford Wives"...



Čtvrtek...protože mi měli přijet kamarádi z Čech, měla jsem zbytek týdne volno...čtvrtek jsem strávila převážně odpočinkem, nakupováním a čekáním až přijedou...Honza s Lukášem dorazili v 17:30...bylo úžasné je po tak dlouhé době zase vidět...přivezli mi spoustu věcí, po kterých se mi stýskalo...dali jsme si společně lehkou večeři...připravila jsem typický "smorrebrod"...a pak jsme vyrazili na obchůzku po Haderslevu...městečko se jim moc líbilo, ale byli poněkud překvapeni množstvím psích výkalů na ulici...a i podle mne je to velká škoda, dosti to ubírá na kráse, když musíte furt koukat pod nohy...před tím než jsme zalehli jsme naplánovali výlety na následující dva dny...Arhus a Odense...pak jsme ještě shlédli film "Stepfordské paničky"...


On Friday...we got Honza out of bed quite early and after the breakfast set off to Arhus...we stopped at Marseliensborg Castle...hoping to see it closer this time...last time was the Easter holiday and the Queen was spending it there...


V pátek...jsme Honzu vytáhli z postele celkem brzy a po snídani se vydali směrem k Arhusu...zastavili jsme se u Marseliensborského zámku...doufajíce, že ho tentokrát uvidíme více z blízka...posledně byly velikonoční prázdniny a královna je zde trávila...




...in the town I sent the boys to Den Gamle By...and since I saw that before I went to ARos Art museum...and I very much enjoyed the contemporary art exhibitions...we then met and walked around a bit...


...ve městě jsem kluky poslala do Den Gamle By...a já, protože jsem zde již byla, jsem vyrazila do ARosu, muzea umění...a velmi se mi líbily výstavy moderního umění...pak jsme si dali sraz a trochu se ještě courli kolem...


Honza really wanted to see the coast and therefore we went to...Ebeltoft...where the Royal Fregatten is in the dock...there is also a Glass museum here...but since it was already 05:30 p.m. it was already closed...

Honza si přál vidět pobřeží a tak jsme jeli do Ebeltoftu...kde kotví královská fregata....také je zde Sklářské muzeum...ale bylo zavřeno vzhledem k tomu že již bylo 17:30...

...in the evening I wanted to take the guys out to taste some Danish beer and shots so we went to Friday Cafe, where a special event was taking place..."Ugly party"...people dressed up, some contests were on e.g. who can fastest eat a cake off the plate without using hands, making record in three bottles of beer drinking, etc....we had a great fun...tasted Danish beer, Fisherman shots, danced, played table football and then went home...

...večer jsem chtěla chlapce vytáhnout na ochutnávku dánského piva a panáků a tak jsme šli do Friday Cafe, kde se konala speciální akce..."Party pro ty ne zrovna oku lahodící"...ustrojení lidé, konající se soutěže např. kdo sní nejrychleji dort z talíře aniž by použil rukou, vytváření rekordu ve vypití tří lahví piva, atd....dost jsme se pobavili...dali si dánské pivo, Fishermanův panák, tančili, hráli stolní fotbálek a pak šli domů do postýlek...


Saturday...was the trip to Odense and search for a lighthouse....another Honza´s personal wish...Iva joined us for this one...which I really appreciated because I could go looking around the shops with her while the guys discovered the historical quarters of Hans Christian Andersen´s hometown...

Sobota...tak na tu připadlo Odense a pátrání po majáku...další z Honzových osobních přání...tentokrát se k nám přidala i Ivča...což jsem velmi ocenila, protože jsem s ní mohla vyrazit po obchodech zatímco se kluci kochali historickou čtvrtí rodiště Hanse Christiana Andersena...


...but before we left Haderslev we went to Chocolateri in the town..which was Lukas´s wish and I very much liked the idea too...in the main shopping street we were surprised to see a veeeeery long table with little breads and coffee...it was there...just in the street...well, it was a promotion action of the local bakery...so we enjoyed couple buns with butter...yum! I really wouldn´t be angry if it happened more often...



...než jsme ale vyjeli z Haderslevu zašli jsme do Chocolatérie ve městě...to bylo přání Lukáše a mě se ta myšlenka ani trošilinku nepříčila...na hlavní nákupní třídě nás překvapil veeeelmi dlouhý stůl s pečivem a kávou...byl tam...prostě jen tak na ulici...no a to protože se zde konala reklamní akce místní pekárny...pochutnali jsme si tedy na pár houstičkách s máslem...mňam! Fakt bych se vůbec nezlobila, kdyby se to konalo častějc....



...the drive to Odense wasn´t as long as the one to Arhus...we managed to find a free parking which I thought was great since the last time I was here we had big parking problems...and it did cost us some money :-)


...after the guys got enough of the sight seeing, we went for a coffee to "Baresso Coffee"...Danish chain of Cafes...I got a very good Chai-cino, tea with cinnamon and milk...little expensive but worth it!

...cesta do Odense nebyla tak dlouhá jako do Arhusu...podařilo se nám najít i parkování zdarma, což bylo podle mě úžasné, protože posledně nám dalo parkování dost zabrat...a něco nás to stálo :-)

...když se chlapci dosti nabažili historických památek, zašli jsme na šálek kávy do "Baresso Coffee"...dánský řetězec kaváren...já si dala veeelmi dobré Chai-cino, čaj se skořicí a mlékem...trošku drahé ale stál za to!

...our quest to find a lighthouse was successful...Lukas asked some people in Odense and they recommend it us to go up to the north coast to a lighthouse called "Enebaerodde Light"...well...I have to admit that when I heard that I will have to walk 6km there and back again I was not that excited...but....it was wonderful...we were very lucky with the weather and since Denmark is so flat it was a great three-hour walk...I felt so relaxed afterwards...

...Honza could not resist the sea and went in...but it was bloody cold...you can see me on a picture in a pose "Birth of Venus"...:-)

...at one moment we had to walk through a herd of highland cows who were grazing around the path...it was little scary...their horns were quite fearsome...I could not stop thinking up possible ways of escape if they decided to go after us...did I come up with any?...NO!!!...but fortunately they let us be...


...pátrání po majáku bylo nakonec úspěšné...Lukáš se poptal nějakých lidí v Odense a ty nám doporučili zajet si směrem na severní pobřeží k majáku nazvaném "Enebaerodde Light"...no...musím uznat, že když mi bylo sděleno, že se budeme muset ujít nejprve 6km tam a pak zase zpátky, nebyla jsem zrovna nadšená...ale...byla to bomba...měli jsme štěstí na počasí a vzhledem k tomu, že Dánsko je naprostá placka, byla to příjemná tříhodinová procházka...takhle zrelaxovaná jsem se už dlouho necítila...

...Honza nemohl odolat moři a vťapkal dovnitř...ale bylo sakra ledové...mě můžete vidět na fotce v póze "Venuše zrozená z mořské pěny"...:-)

...v jeden moment jsme museli projít mezi stádem horských krav, které se jen tak pásli kolem cestičky...to bylo docela děsivé...jejich rohy vzbuzovali hrůzu...já nemohla přestat vymýšlet různé možnosti úniku, kdyby se náhodou rozhodly jít po nás...no a vymyslela jsem nějaké?...NE!!!...naštěstí nás ale nechaly být...


...when we arrived back in Haderslev we were very tired...I packed some stuff for Honza and Lukas to take home for me...because they wanted to leave early in the morning...

Když jsme se vrátili do Haderslevu byli jsme značně unaveni...zabalila jsem pár věcí, které jsem chtěla, aby mi klucí vzali domů...protože se rozhodli vyjet brzy ráno...


On Sunday...I kissed my friends goodbye and went to the gym...rest of the day I relaxed and worked on the blog...those four days were great...tomorrow begins second half of my practice...this time at Hoptrup Efterskole...so lets see what it´s gonna be like...


V neděli...jsem je políbila na rozloučenou a vyrazila do fitka...zbytek dne jsem odpočívala a pracovala na blogu...zítra začíná druhá část mé praxe...tentokráte v Hoptrupské internátní škole...počkejme si tedy jak to dopadne...

No comments: