Thursday 6 March 2008

"...stomp, push, shove, mush, f**k Bush..." Thursday, March 6, 2008

Thursday....we started the day with another school visit...this time Manu, Sylvia, Tim and me...we went to the biggest public school in Haderslev - Sct. Severin School....it really was big...the outside was quite gray...no trees or grass...just one football field...nevertheless, the inside was much nicer......we met Jorgen Larsen, a local teacher, in the teacher´s room and he showed us round...and told us many interesting things...the school has two parts...older and newer one)...the layout of the rooms was quite different...every two to four classrooms shared one common room with computers where the children can do the groupwork or spend their brakes (the only problem is that I am not sure how you make sure that the students are working once you send them out of the classroom...)...in general the rooms in the newer part were big, light and well-equiped. There was again a very nice library...Jorgen told us that every school in Denmark has to have one...they don´t have just textbooks but also other books for children to read. The small can come here and have the librarian read stories to them...I find that great. The teacher´s room was also very big, with little kitchen and lots of tables to snack, lunch or whatever...the computer room for teachers is separate...



Čtvrtek...den jsme začali hospitací na další základní škole...tentokrát Manu, Sylva, Tim a já...šli jsme do největší místní veřejné školy...Sct. Severin School...opravdu velká...zvenčí bylo všechno takové šedé...žádné stromy, tráva...jen jedno hřiště na fotbal...nicméně vevnitř to bylo mnohem hezčí...setkali jsme se s Jogrenem Larsenem, místním učitelem, který nás provedl a zdělil nám mnoho zajímavých informací...škola má dvě části...starší a novější)...odlišné tu bylo rozmístění učeben...každé dvě až čtyři třídy se dělí o jednu společnou místnost s počítači, kde mohou děti pracovat ve skupinách nebo trávit čas o přestávkách (jen si nejsem jistá jak zajistit to, aby žáci pracovali jakmile jim je povoleno pracovat mimo třídu...)...místnosti v novější části školy jsou velké, světlé a dobře vybavené. Také zde měli opět pěknou knihovnu...Jorgen nám řekl, že každá škola v Dánsku musí mít svou vlastní...a nemají zde pouze učebnice ale i beletrii, kterou mohou žáci číst. Ti nejmenší chodí do knihovny a paní knihovnice jim čte příběhy....to je skvělé, ne? Místnost pro učitele je také velmi prostorná, s malou kuchyňkou a mnoha stoly, kde lze svačit, obědvat nebo dělat cokoliv jiného...místnost s počítači pro učitele je samostatně...




A fact that I find the most interesting is that the teachers in this school (and supposedly it is becoming common everywhere in Denmark) teach only one class level...so there is a group of teachers who specialize only on e.g. the 7th grade...they make the schedule not the office, they can therefore manipulate with the classes more freely according to their teaching needs (e.g. if they are absent and need substitute, or if they need more lessons in a row...)



Nejvíce mě zaujalo, že učitele na této škole (a prý se to stává běžným všude v Dánsku) vyučují pouze jeden ročník...takže máme skupinu učitelů, kterí se specializují např. pouze na učení v sedmé třídě...sami si tvoří rozvrh ne kancelář, mohou tak snáze manipulovat s hodinami s ohledem na vlastní potřeby (např. pokud chybí a potřebují za sebe supl, nebo když třeba potřebujou více hodin za sebou...)




First we observed an English lesson in the 6th grade where there were 18 students...they just played a game (the whole time...45minutes). It was a nice game called "The gift game" where they were forced to speak but I think that they spent little too much time on that...it just seemed as if the teacher hadn´t prepared anything...and I couldn´t make out what the aim of the lesson was.





Nejprve jsme hospitovali na hodině angličtiny v šesté třídě kde bylo 18 žáků...celou hodinu hráli hru (celou dobu...45 minut). Byla to velmi pěkná hra nazvaná "Hra s dary", která je nutila mluvit, ale dle mého názoru na tom strávili trochu moc čas...vypadalo to spíš jakoby si učitelka vůbec nic nepřipravila...a nebylo mi vůbec jasné co bylo záměrem této hodiny.


...each child had a paper taped to his desk with goals that he or she wants achieve...



...každý žák měl k lavici přilepený papír, kde měl zformulované své osobní cíle, kterých si přeje dosáhnout...




Then we went to see an English lesson in the 7th grade...it was the first lesson where I could finally see a STRUCTURE!!! That was great. First they discussed meaning of proverbs...they were supposed to prepare that at home...the teacher, Signe, was very energetic and natural and therefore her lesson was very vivid...then came grammar explanation with the use of "interactive white board" (explained in Danish)...and to make the end more exciting there was a game..."word football" in groups...




Dále jsme pokračovali na hodině angličtiny v sedmé třídě...byla to první hodina kde bylo konečně možné zaregistrovat nějakou STRUKTURU!!! To bylo skvělé. Nejprve se bavili o významu přísloví...to si měli připravit doma...učitelka, Signe, byla velmi energická a přirozená a její hodina tak byla plná života...pak přišlo vysvětlování gramatiky s použitím "interaktivní tabule" (vysvětlováno v dánštině)...a pro zajímavé zakončení hra...slovní fotbal ve skupinách...





At 12:30 there was a short concert at the Seminarium...quite alternative...at first few people "played" the music by creating sounds to tell a story (e.g. A story of a shoe going to the sea) and then the "real" musicians transformed these sounds to play them on their instruments...




Ve 12:30 byl na univerzitě koncert...celkem alternativní...nejprve pár lidí "hrálo" hudbu tvořením zvuků, které vyprávěli příběh (např. Příběh boty, která se vypravila k moři) a "skuteční" muzikanti pak tyto zvuky převedli do skladby, kterou zahráli na své nástroje...




...our already fourth English lesson came afterwards...we started with a warm-up vocabulary exercise and then in groups worked on the songs we chose the previous lesson (the topic of course being the USA)...we had Eminem´s song "Mosh"...we were to analyse the lyrics and to prepare vocabulary task connect with it...then we presented it to the class with the music video...it was a great lesson and I can add many interesting activities into my activity folder!




...další na řadě byla již naše čtvrtá hodina angličtiny...odstartovali jsme zahřívacím cvičením na slovní zásobu a pak ve skupinách pracovali na písních, které jsme si zvolili předchozí hodinu (téma samozřejmě opět USA)...my měli píseň od Eminema "Mosh"...měli jsme analyzovat text a vymslet cvičení na slovní zásobu obsaženou v této písni...odprezentovali jsme výsledek před třídou na pozadí videoklipu...byla to fakt dobrá hodina a můžu si teď přidat několik nových aktivit do své složky se cvičeními a aktivitami!





Then I went to the gym with Iva and in the evening we met our two buddies in the Tribunen Bar for the "Quiz night"...a different way of entertainment...unfortunatelly, we weren´t able to participate that much since it was in Danish and even though Jesper tried to translate it for us...the topics weren´t my cup of tea either...alcohol, transport, music, Scandinavia...maybe next time...fantasy, for children, ...but I enjoyed it...



Po škole jsem šla s Ivčou do posilovny a večer jsme se sešli s našemi dvěma buddies v baru Tribunen, kde se konal "Kvízový večer"...trochu odlišný způsob zábavy...bohužel jsme se nemohli moc účastni vzhledem k tomu, že to probíhalo v dánštině a to i přestože se Jesper snažil nám to překládat...témata nebyla zrovna můj šálek kávy...alkohol, doprava, hudba, Skandinávie...možná příště...fantasy, pro děti,...ale i tak jsme si to užili...

No comments: