Sunday 10 February 2008

Use your body and your voice in many different ways (Tělo a hlas tísíckráte jinak) - Wednesday, Feb 6, 2008

Wednesday - aesthetic learning processes...when I looked up my schedule and saw what´s coming this morning I got scared..."I will have to use my voice and body"... I am not a big friend with music...understand doing it myself...oterwise I love it. Well, our teacher was very nice though. At first we stood in a circle around the piano and sang short songs and did a bit of claping and that kind of stuff...I could hide a bit behind the voices of my Erasmus friends...without that I´d be lost... Some songs were quite funny...e.g. the african song "Maculélé"....you can see a video of this one...I thought I would be worse...so don´t laugh...this is pretty good...

Estetické výukové metody…když jsem se podívala na rozvrh a viděla, co dnes přijde, dost jsem se vyděsila…“Budu muset použít svůj hlas a tělo“…s hudbou nejsem zrovna kamarád…rozumějte co se jejího vytváření týče…jinak ji mám moc ráda. No, ale naše profesorka byla velmi milá. Nejprve jsme stáli v kruhu kolem piana a zpívali jsme různé popěvky a trochu tleskali do rytmu…docela se mi dařilo schovávat se za své Erasmus přátele…jinak by to byl asi větší průšvih… Některé popěvky byly celkem legrační…např. africká písnička „Maculélé“…níže můžete shlédnout video záznam…myslela jsem, že to bude horší…tak se nesmějte…protože tohle ujde…



In this seminar we did much more than singing and dancing...we had to really think about the sounds and the music...first...we made up machines...my group (Daniel, Manu and I) we tried to put together a machine which we called "The clock and the pendulum"...I´m the pendulum, if you can´t guess...


V tomto semináři jsme ale dělali mnohem více než jen zpívání a tančení…museli jsme se skutečně zamyslet nad zvuky a hudbou…nejprve jsme vytvářeli stroje…má skupina (Daniel, Manu a já) jsme se pokusili dát dohromady stroj, který jsme nazvali „Hodiny a kyvadlo“…já jsem to kyvadlo pokud jste to ještě nepoznali…

However, my time came when we were supposed draw with crayons while listening to two compositions by the composer Modest Mussorgsky...Promenade 2 and 3 from Pictures of an exhibition. The last activity was to mime out a composition...all this was a great fun...I have used music in my art lessons before, but this was amazing and I will certainly let myself be inspired by all this...

Můj čas ale nadešel, když jsme měli barevnými voskovkami vystihnout dvě skladby od Modesta Mussorskyho…Promenáda 2 a 3 z Obrazů na výstavě. Nakonec nás čekalo provedení skladby pouze za pomoci mimiky a a pohybu…byla to fakt legrace…již před tím jsem použila hudbu v hodinách výtvarné výchovy, ale tohle bylo ´žasné a určitě se tím nechám inspirovat…

After lunch we met with the cooking class (students studying health and nutrition here at CVU) to agree upon what will we cook together in a fortnight to exchange some recipes from our countries...I will be making "Potato soup"...hope it will work out well...I have never done it before...cross your fingers, please...

Po obědě jsme se sešli se studenty, kteří zde na škole studují zdraví a výživu, abychom se s nimi domluvili, co budeme za čtrnáct dní vařit v rámci výměny našich „národních“ receptů…na mě vyšla „Bramboračka“…snad to dobře dopadne…nikdy před tím jsem jí totiž nevařila…tak mi, prosím, držte palce…

Sylvia, Charlotte, Iva and I we went to the gym today...to work out a bit...it was really good...then we went home to have a dinner and then back to school because there was a presentation on the topic "Using ICT during English lessons"...it was for 3 hours...but it was very interesting...we learned about new possibilities...and I again can use some of it in my practice....and very much look forward to it...

Sylva, Charlotte, Iva a já jsme po škole vyrazili do posilovny…trochu se zapotit…měli jsme pak skvělý pocit…pak jsme šli domů se rychle najíst, protože od 18:30 nás ještě ve škole čekala přednáška na téma „Využití ICT v hodinách angličtiny“…trvala 3 hodiny…ale bylo to velmi zajímavé…seznámili jsme se s novými možnostmi a i toto mohu využít v praxi..a celkem se i na to těším…

No comments: